Etiketter

, ,

Min dotter älskar att leka med leksaksmat av olika slag och mata sig själv, mig och katten. Jag vill helst inte köpa något nytt av plast utan tänkte försöka få henne intresserad av andra alternativ.

IMG_20150506_103242

Eftersom jag skulle vilja lära mig att virka så försökte jag mig på att virka en morot och ett stekt ägg. Det blev inte så tokigt för att vara första försöket och godkändes av dottern. Jag ska nog försöka mig på något mer, det skulle vara roligt att virka en docka eller nalle.

Något som jag måste fundera lite på är vad jag ska stoppa med, nästan all vadd som finns att köpa är av polyester så jag måste leta upp något bättre alternativ. Är det någon som har förslag på bra stoppningsmaterial?

Mönster hittade jag gratis HÄR, garnet jag använder är ett ekologiskt garn från Marks & Katterns.

