Etiketter

Den senaste tiden har vi försökt att minska mängden socker i det vi äter. Jag mår själv bra av att äta mindre socker dessutom så vill jag att min dotter som är 1 och ett halv år inte ska introduceras till godis och liknande förren det blir absolut nödvändigt. Än så länge kan jag styra vad hon äter men jag kan tänka mig att det blir svårare ju äldre hon blir.

Idag provade jag att baka muffins utan att tillsätta vitt socker och jag tyckte att de blev så goda att jag ville dela med mig av receptet:

Bananmuffins:
1,5 dl fiberhavregryn
1,5 dl grahamsmjöl
2 tsk bakpulver
1/2 krm salt
1 msk flytande margarin
1 ägg
1,5 dl mjölk
2 bananer
1 dl blåbär

  1. Värm ugnen till 225 grader.
  2. Mosa bananerna och blanda alla ingredienser till en smet.
  3. Klicka ut smeten i en muffinsplåt/formar.
  4. Lägg på valfri mängd blåbär.
  5. Grädda muffinsen längst ned i ugnen i ca 20 minuter.

IMG_20150416_160536J

Vi valde att lyxa till det och äta muffinsen tillsammans med vispad grädde.

IMG_20150416_173036

